• Augusti 2017
  • Juli 2017
  • Augusti 2015
  • Arkiv

    Oplanerat är desto bättre

     
     
    Det är oftast dom minst planerade fotona som blir dom bästa. Eller bästa och bästa, men mest intressanta! Föreställ er bilden till vänster fast utzoomad så att man ser hela tornet. Det skulle bli så mycket detaljer för ögat att man inte skulle lägga fokuset på flaggan (om man inte fuskar och redigerar de på ett lockande sätt hehe). Jag tycker de blir mer intressant med dessa bilder som inte är helt planerade. Dessa två bilder tog jag medan vi åkte runt i en turistbuss med en guide som pratade. Bussen åker i sin hastighet och då är det lite omöjligt att be chauffören att stanna bussen för att man måste få till ett korrekt foto i alla dess vinklar.. På en sådan turistbuss tar man bilder lite titt som tätt på allt möjligt som man ser under färdens gång som verkar intressant. Man har inte tio minuter på sig till att planera hur man ska ta bilden för då har man passerat objektet för längesen haha. "Snälla chaufför, kan vi vända tillbaka..?" 
     
    Likadant om man zoomar in eller beskär bilden kring ett område, då får man i princip samma effekt.

    Kommentarer
    Linda säger:

    Vill också åka dit.D

    Svar: Det borde du, en fantastisk stad!
    Jenny

    2015-08-06 | 23:30:23
    Bloggadress: http://www.nouw.com/LindaLinnros
    Kohlers - Makeup Artist - Toppbloggare på Improveme säger:

    Haha alla mina foton när jag är utomlands är oplanerade, för jag är som en turist, fotar allt och hela tiden XD Vill du förresten göra ett bloglovinbyte för att gynna varandra? :) Kram!

    Svar: Då är vi två, bäst att ta kort på allt så att man inte missar någonting haha! Ja varför inte :) Kram!
    Jenny

    2015-08-07 | 09:21:26
    Bloggadress: http://kohlers.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:

    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback