• Augusti 2017
  • Juli 2017
  • Augusti 2015
  • Arkiv

    Contour and stuff

     
    Contour. Jag har både sett och hört talas om det, men inte testat det förrän nu! Dock var min vanliga foundation mycket ljusare än min hudfärg i nuläget (tack Cypern hihi) så själva basen blev ju inge vidare direkt. Men jag strök på med contourskuggan på de ställen som jag ville ha skuggat. Jag har sett i videos att vissa använder en borste som de tonar ut skuggan med. Det gick inge vidare för mig så jag tog en "sminksvamp" som jag duttade ut med. Det funkade prima! Därefter la jag den så kallade highlighten på olika spännande ställen. Resultatet då? Jo, jag kunde själv se en skillnad på hur ansiktet framställs med endast foundation eller med contouring. Dock fick jag inga bra bilder som gav rättvisa åt produkten, dels för att min foundation var alldeles för blek haha. 
     
     
    Ögonbrynskrämen passade dock inte mig. Jag hade en tanke om att den skulle ge lite bättre riktlinjer på ögonbrynen, dels den främre delen av brynet. Men den var alldeles för mörk så det blev inge vidare. På bilden ovan har jag min vanliga ögonbrynsskugga och alltså inte den nya! 

    Kommentarer
    Evelyn säger:

    Fin du är! Kul att testa nytt smink :D

    2017-07-18 | 17:04:23
    Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
    elin säger:

    Åh vilken fin palette!<3

    2017-07-18 | 17:21:30
    Bloggadress: http://nouw.com/johnssons
    Bella säger:

    Älskar countur och highlight!

    2017-07-18 | 18:06:25
    Bloggadress: http://nouw.com/bellss

    Kommentera inlägget här:

    Namn:

    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback